Pracownicy Wydziału OŚKiR (Budynek PGK ul. Legionistów)
Beata Szlama - Naczelnik w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 2
tel. 133061087
1. Organizacja pracy Wydziału Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa, ustalanie szczegółowych zakresów czynności dla pracowników wydziału oraz kontrola realizacji zadań w wydziale.
2. Opracowywanie założeń, projektów, planów wynikających z działalności wydziału.
3. Opracowywanie i aktualizacja
- gminnego planu gospodarki odpadami
- zasad utrzymania czystości i porządku w gminie
4. Podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w planach budżetu, uchwałach Rady, kontrolowanie stopnia realizacji tych zadań w wydziale.
5. Weryfikacja wniosków o zatwierdzenie taryf i stawek opłat dla wody i ścieków.
6. Potwierdzanie złożenia zeznanań świadków, dotyczących okresów pracy w gospodarstwie rolnym.
7. Kontrola nad realizacją zadań określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
8. Inne czynności zlecone przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy oraz zadania wynikające z obowiązujących przepisów.
Janusz Fuksa - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 3
tel. 133061091
1. Ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji.
2. Nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonywania czynności uciążliwych dla środowiska, a w razie nie stosowania się użytkownika do nakazu, zobowiązanie do unieruchomienia maszyny lub innego urządzenia technicznego.
3. Nakazywanie właścicielowi gruntów wykonywanie określonych zabiegów zapobiegających degradacji gleb, w tym szczególnie erozji spowodowanej nieprzestrzeganiem przepisów o ochronie roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami.
4. Nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego na gruncie lub wykonania urządzeń zapobiegawczych szkodom, jeżeli spowodowane przez niego zmiany szkodliwie wpływają na grunty sąsiedzkie.
5. Prowadzenie postępowań w sprawie ugody w związku ze zmianami stosunków wodnych na gruntach.
6.Opiniowanie wniosków i projektów decyzji w sprawie:
- obniżenia opłat geologicznych,
- rekultywacji i zagospodarowania terenów.
7. Przygotowywanie projektów i wydawanie decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
8. Sporządzanie informacji i sprawozdań dotyczących ww. spraw.
9. Inne czynności zlecone przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy oraz zadania wynikające z obowiązujących przepisów.
Paulina Karnasiewicz - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 3
tel. 133061091
1. Opiniowanie wniosków i przygotowywanie decyzji w sprawie zezwalania na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości, w tym stanowiących własność gminy.
2. Sprawy dotyczące łowiectwa i edukacji ekologicznej.
3. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami zawierającymi azbest.
4. Aktualizacja oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji gminnego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
5. Wykonanie innych prac zleconych przez Burmistrza, Z-cę Burmistrza, Sekretarza Gminy, Naczelnika Wydziału.
Anna Czech - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 1
tel. 133061088
1. Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z wpływów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami.
2. Uzgadnianie i weryfikacja sald z Wydziałem Finansowo-Budżetowym.
3. Nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotowi odbierającemu odpady od właścicieli nieruchomości.
4. Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi.
5. Systematyczna analiza stanu gospodarki odpadami, weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami.
6. Sporządzanie analizy rocznej systemu gospodarki odpadami celem umieszczenia na stronie internetowej w BIP.
7. Opracowywanie projektów aktów prawnych niezbędnych do realizacji zadań gminy z zakresu gospodarki odpadami.
8. Wczytywanie danych do systemu informatycznego z czytników kodów kreskowych przekazywanych raz w miesiącu przez podmiot odbierający odpady od właścicieli nieruchomości.
9. Przygotowywanie dokumentów potrzebnych do procedur przetargowych na odbiór odpadów i zagospodarowanie odpadów.
10. Przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań kwartalnych od podmiotów odbierających odpady od właścicieli nieruchomości.
11. Sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa, rocznych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
12. Prowadzenie zagadnień wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących sołectwa Zmiennica , a w szczególności:
- objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, bądź powstają odpady komunalne,
- przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i dokonywanie wymiaru,
- przygotowywanie decyzji w przypadku nie złożenia deklaracji lub uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie udzielania ulg tj.: umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami,
- prowadzenie rejestru podań i odwołań oraz ich załatwianie,
- rozliczanie i kontrola rachunkowa inkasentów, prowadzenie ewidencji inkasa,
- kontrola terminowości wpłat należności przez właścicieli nieruchomości,
- bieżąca weryfikacja zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i prowadzenie czynności windykacyjnych (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych) wobec zalegającego,
- prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych
- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
13. Inne czynności zlecone przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy oraz Naczelnika Wydziału.
Robert Kiełkowicz - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 1
tel. 133061088
1.Sporządzanie ewidencji urządzeń komunalnych gminy :
- wysypisk odpadów komunalnych,
- składowisk odpadów niebezpiecznych,
- studni niepublicznych,
- sieci wodociągowych,
- zbiorników bezodpływowych,
- kanalizacji sanitarnych,
- kanalizacji deszczowej,
- przepompowni ścieków,
- stacji zlewnych,
- oczyszczalni ścieków,
- sieci wodociągowych publicznych.
2. Kontrola zbiorników bezodpływowych w celu ustalenia częstotliwości ich opróżniania.
3. Kontrola przydomowych oczyszczalni ścieków w celu ustalenia sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu sieci kanalizacyjnej.
4. Prowadzenie zagadnień wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących sołectw Humniska Duża Strona, Humniska Skrzyżowanie, a w
szczególności:
- objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, bądź powstają odpady komunalne,
- przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i dokonywanie wymiaru,
- przygotowywanie decyzji w przypadku nie złożenia deklaracji lub uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie udzielania ulg tj.: umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami,
- prowadzenie rejestru podań i odwołań oraz ich załatwianie,
- rozliczanie i kontrola rachunkowa inkasentów, prowadzenie ewidencji inkasa,
- kontrola terminowości wpłat należności przez właścicieli nieruchomości,
- bieżąca weryfikacja zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i prowadzenie czynności windykacyjnych (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych) wobec zalegającego,
- prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych,
- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
5. Inne czynności zlecone przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy oraz Naczelnika Wydziału,
Marta Siekaniec - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 1
tel. 133061088
1. Prowadzenie zagadnień wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących sołectw Stara Wieś, Grabownica Starzeńska, a w szczególności:
- objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, bądź powstają odpady komunalne,
- przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i dokonywanie wymiaru,
- przygotowywanie decyzji w przypadku nie złożenia deklaracji lub uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie udzielania ulg tj.: umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami,
- prowadzenie rejestru podań i odwołań oraz ich załatwianie,
- rozliczanie i kontrola rachunkowa inkasentów, prowadzenie ewidencji inkasa,
- kontrola terminowości wpłat należności przez właścicieli nieruchomości,
- bieżąca weryfikacja zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i prowadzenie czynności windykacyjnych (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych) wobec zalegającego,
- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
2. Księgowanie wyciągów bankowych.
Krzysztof Żmuda - Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
pok. 202
tel. 133061089
1. Prowadzenie ewidencji wydawanych worków na gromadzenie odpadów komunalnych osobom fizycznym i sołtysom poszczególnych sołectw.
2. Prowadzenie kontroli zbiorników bezodpływowych w celu ustalenia częstotliwości ich opróżniania.
3. Przeprowadzanie kontroli przydomowych oczyszczalni ścieków.
4. Realizacja zadań gminy określonych ustawą o ochronie zwierząt.
5. Wykonanie innych prac zleconych przez Burmistrza, Z-ce Burmistrza, Sekretarza Gminy i Naczelnika Wydziału.