Pracownicy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Infrastruktury
Piotr Zgłobicki - Naczelnik Wydziału
pok. 215
tel. 133061072
1. Organizowanie i koordynowanie pracy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Infrastruktury, ustalanie szczegółowych zakresów czynności dla pracowników wydziału oraz kontrola realizacji zadań w wydziale.
2. Opracowywanie założeń, projektów, planów wynikających z działalności wydziału.
3. Podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w planach budżetu, uchwałach Rady, kontrolowanie stopnia realizacji tych zadań w wydziale.
4. Usprawnienie organizacji, metod pracy wydziału w tym zwłaszcza obsługi obywateli.
5. Merytoryczna kontrola dokumentów dotyczących robót, dostaw i usług realizowanych przez wydział.
6. Analiza otrzymanych dokumentów ( spraw) oraz ustalanie terminu, sposobu i kolejności załatwienia.
7. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
- wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,
- wypisu z ewidencji działalności gospodarczej,
- zmiany wpisu w ewidencji działalności gospodarczej,
- zatwierdzających projekt podziału nieruchomości,
- rozgraniczenia nieruchomości,
- zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdu z dróg oraz pobierania opłat i kar pieniężnych.
Katarzyna Wacek - inspektor
pok. 217A
tel. 133061074
- Prowadzenie adaptacji, bieżącego remontu i napraw oraz konserwacji budynku Urzędu Miejskiego, remiz strażackich oraz innych budowli i obiektów (parki, fontanny, place zabaw itp.) na terenie gminy, stanowiących jej własność.
- Prowadzenie spraw związanych z zarządem budynkami gminnymi w tym budynku Urzędu.
- Prowadzenie rozliczeń finansowych dot. bieżącego utrzymania budynku Urzędu Miejskiego, remiz strażackich i innych obiektów stanowiących własność Gminy.
- Prowadzenie książek obiektów budowlanych i budowli j.w. zgodnie z wymogami przepisów szczególnych.
- Nadzór nad terminowym wykonaniem przeglądów technicznych budynków i budowli w tym przeglądy techniczne przewodów kominowych i połączeń dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, przeglądu stanu technicznego sprawności instalacji gazowej, przeglądu budowlanego, przeglądu skuteczności ochrony przeciwporażeniowej obwodów elektrycznych i przeglądu urządzeń piorunochronnych.
- Analiza kosztów funkcjonowania Urzędu Miejskiego, remiz strażackich, innych budynków i budowli stanowiących własność Gminy oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat związanych eksploatacją i bieżącym utrzymaniem.
- Merytoryczna kontrola, sporządzanie umów na sprzedaż energii elektrycznej, gazu oraz inne media dostarczane do obiektów gminnych.
- Opisywanie pod względem merytorycznym rachunków za media dostarczane do obiektów gminnych.
- Przechowywanie dokumentacji technicznej budynków oraz budowli.
- Zlecanie wycen i ustalanie wartości budynków i budowli.
- Prowadzenie spraw związanych z przyjęciem budowli i obiektów na mienie gminy.
- Przekazywanie budowli i obiektów w dzierżawę, zarząd, oraz sporządzanie związanych z tym umów.
- Sporządzanie informacji i sprawozdań doty. w/w spraw.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Burmistrza Gminy, Z-cę Burmistrza, Sekretarza Gminy i Naczelnika Wydziału.
Janusz Rymarz - Inspektor
pok. 217B
tel. 133061071
1. Przygotowanie i realizacja remontu oraz utrzymania dróg (ulic), chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi i wewnętrznymi.
2. Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników.
3. Sporządzanie rozliczeń finansowo-rzeczowych zadań remontowych dróg i mostów.
4. Wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających na drogach gminnych i wewnętrznych.
5. Realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu.
6. Odbudowa, remont i rozbiórka dróg gminnych i wewnętrznych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu.
7. Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich na drogach gminnych.
8. Pełnienie zastępstwa w razie nieobecności Inspektora Piotra Lisowskiego.
9. Sporządzanie informacji i sprawozdań dot. w/w spraw.
10. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Burmistrza Gminy, Z-cę Burmistrza, Sekretarza Gminy i Naczelnika Wydziału.
Piotr Lisowski - Inspektor
pok. 217A
tel. 133061074
1. Opiniowanie w sprawie przebiegu dróg.
2. Zaliczanie dróg do kategorii dróg gminnych.
3. Prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów na drogach gminnych.
4. Wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia na drogach gminnych lub wewnętrznych.
5. Sporządzanie informacji o drogach publicznych (gminnych) oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
6. Ustalanie miejsc postojowych i opłat za parkowanie przy drogach gminnych.
7. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg gminnych i wewnętrznych oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych.
8. Koordynacja robót w pasie drogowym dróg gminnych i wewnętrznych.
9. Inwentaryzacja i prowadzenie ewidencji przystanków komunikacyjnych na obszarze Gminy.
10. Określenie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina.
11. Ustalenie stawek opłat za korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina.
12. Negocjacje stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym nie jest Gmina.
13. Wydawanie i ewidencja zezwoleń za świadczenie usług przewozowych w transporcie publicznym na obszarze Gminy.
14. Wydawanie ewidencja oraz opiniowanie zezwoleń na wykonywanie przewozów specjalnych na obszarze Gminy.
15. Ewidencja oraz utrzymanie gminnych cieków wodnych.
16. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją oraz utrzymaniem miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
17. Przechowywanie dokumentacji technicznej miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
18. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem sieci kanalizacji deszczowej na mienie gminy.
19. Ewidencja i utrzymanie oświetlenia drogowego na terenie gminy.
20. Merytoryczna kontrola, sporządzanie umów na sprzedaż energii elektrycznej i opisywanie rachunków, faktur za utrzymanie, remonty i konserwację oświetlenia drogowego oraz roboty, dostawy i usługi.
21. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświetlenia drogowego na mienie Gminy.
22. Sporządzanie informacji i sprawozdań dot. w/w spraw.
Mariusz Owoc - Podinspektor
pok. 214
tel. 134341015
1. Prowadzenie zagadnień dotyczących komunalizacji nieruchomości:
- sporządzanie wniosków o przekazanie mienia Skarbu Państwa na mienie komunalne,
- zakładanie kart inwentaryzacyjnych,
- sporządzanie wypisów z rejestru gruntów dotyczących powierzchni, klas i użytków,
- gromadzenie dokumentów niezbędnych do wystąpienia o komunalizację,
- wykładanie protokołu inwentaryzacyjnego do publicznego wglądu oraz przyjmowanie
zastrzeżeń.
2. Bieżące załatwianie spraw w biurze notarialnym i w wydziale ksiąg wieczystych Sądu
Rejonowego.
3. Prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych.
4. Prowadzenie zagadnień wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami,
a w szczególności:
- gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność gminy poprzez oddawanie w użytkowanie
wieczyste, dzierżawę, najem, użyczenie na rzecz osób fizycznych i prawnych,
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym
osobowości prawnej,
- rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego, wygaszanie trwałego zarządu,
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- ustalanie cen nieruchomości stanowiących własność gminy,
- ustalanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, trwałego zarządu oraz innych opłat,
- ustalanie opłat adiacenckich,
- korzystanie z prawa pierwokupu,
- wypłacanie odszkodowań za przejmowane, wydzielone grunty pod budowę ulic,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości zabudowanej obiektami zabytkowymi,
- dzierżawa gruntów mienia komunalnego w drodze przetargu i bezprzetargowej,
- sprzedaż użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika wieczystego,
- wydawanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału działki,
- wnioskowanie o dokonywanie wpisów, wykreśleń i zmian w księgach wieczystych.
6. Zlecanie opracowań geodezyjnych, podziałów nieruchomości i wycen.
7. Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości.
8. Wydawanie zgody na wejście w teren na nieruchomości stanowiące własność gminy.
9. Zagospodarowanie wspólnot gruntowych.
10. Tworzenie zasobu gruntów i gospodarowanie nim – zgodnie z zasadami określonymi
w przepisach obowiązującego prawa.
11. Przygotowanie projektów uchwał.
12. Sporządzanie informacji i sprawozdań - dot. w/w spraw.
13. Pełnienie zastępswa w razie nieobecności Inspektora Anny Obłój.
14. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Burmistrza Gminy, Z-cę Burmistrza, Sekretarza Gminy i Naczelnika Wydziału.
Anna Obłój - Inspektor
pok. 214
tel. 134341015
1. Prowadzenie zagadnień związanych z ustawą o ochronie praw lokatorów w mieszkaniowym zasobie gminy:
- prowadzenie projektu list przydziału lokali mieszkalnych,
- przydziały, zmiana lokali mieszkalnych,
- ustalanie stawek czynszu najmu w lokalach mieszkalnych
- przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych.
2. Prowadzenie zagadnień związanych z wynajmem lokali niemieszkalnych:
- organizowanie przetargów na najem,
- ustalanie stawek czynszu najmu,
- wyrażanie zgody na remonty lokali niemieszkalnych.
3. Prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwanie skutków samowoli lokalowej na prawomocne orzeczenia sądowe i decyzje administracyjne wydane, a nie wykonane przed dniem wejścia w życie ustawy.
4. Gospodarowanie mieniem komunalnym:
- zbycie, zamiana przyjęcie darowizny oraz przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
- organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości,
- zbywanie lokali mieszkalnych i użytkowych w drodze przetargowej i bezprzetargowej,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy,
- przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych,
- zlecanie opracowań geodezyjnych i wycen nieruchomości,
- ustalanie wartości nieruchomości.
5. Zarząd nieruchomościami wspólnymi.
6. Nadzór nad działalnością Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
7. Przygotowanie projektów uchwał.
8. Sporządzanie informacji i sprawozdań dot. w/w spraw.