Informacja ogólna
URZĄD STANU CYWILNEGO W BRZOZOWIE
ul. Rynek 10, 36-200 Brzozów
Kontakt telefoniczny: 13 43 421 43, 13 43 414 22
Numer konta: 81 1020 4391 0000 6702 0171 7768
e-mail: usc@brzozow.pl
Fanpage: https://www.facebook.com/people/Urz%C4%85d-Stanu-Cywilnego-w-Brzozowie/61555543590973/
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek: 7.30 -16.30
wtorek-czwartek: 7.30 -15.30
piątek: 7.30 -14.30
Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego
mgr Urszula Dąbrowska-Huber - Kierownik
mgr Magdalena Dąbrowska - Z-ca Kierownika
mgr Tomasz Leśniak - Z-ca Kierownika
mgr Iwona Ryba - Inspektor
mgr Justyna Sarnicka - Inspektor
mgr Dominik Rzepka - Pomoc Administracyjna
Zadaniem Urzędu Stanu Cywilnego jest prowadzenie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego i rejestracją zdarzeń mających wpływ na stan cywilny obywateli, w szczególności:
1. sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w trybie zwykłym i szczególnym (transkrypcja)
2. występowanie o nadanie numeru PESEL dla dzieci nowonarodzonych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
3. aktualizacja danych w rejestrze PESEL
4. zameldowanie dzieci nowonarodzonych
5. wymeldowanie osób zmarłych
6. dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie prawomocnych orzeczeń sądów, decyzji oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu, w formie dołączenia wzmianek i zamieszczenia przypisków w sprawach m.in.:
a) przysposobienia
b) zaprzeczenia ojcostwa
c) ustalenia ojcostwa
d) zawarcia małżeństwa
e) rozwiązania małżeństwa przez rozwód
f) separacji
g) ustania małżeństwa przez śmierć małżonka
h) zmiany płci
i) zmiany imienia lub nazwiska
j) uzupełniania lub sprostowania aktu
7. przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (zwanym dalej RSC)
8. tworzenie zleceń do innych urzędów przeniesienia aktów do RSC oraz realizacja zleceń migracji aktów
9. wydawanie decyzji odmownych z zakresu rejestracji stanu cywilnego
10. wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego
11. wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego terminu do zawarcia małżeństwa
12. wydawanie wielojęzycznych formularzy standardowych
13. wydawanie zaświadczeń:
a) stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
b) stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim obywatel polski może zawrzeć małżeństwo za granicą
c) o stanie cywilnym
d) o zamieszczonych lub niezamieszczonych danych w RSC
e) o nieposiadaniu księgi (zniszczeniu, zaginięciu)
f) o przyjętych sakramentach
14. przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński
b) uznaniu ojcostwa
c) zmianie imienia dziecka w ciągu 6 m-cy od daty rejestracji dziecka
d) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
e) wyborze nazwiska noszonego przez małżonków i dzieci po zawarciu małżeństwa
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
g) nazwisku dziecka, że będzie nosiło takie same nazwisko jak wspólne dziecko małżonków
15. postępowanie i wydawanie decyzji z zakresu zmiany imienia i nazwiska
16. postępowanie w sprawie nadania medalu za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizowanie uroczystości
17. prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej z zakresu rejestracji stanu cywilnego
18. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego
19. prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego
20. sporządzanie sprawozdań z działalności urzędu
21. współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym