2016-02-27

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

KARTA USŁUGI

I

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

1.  Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoba prawna
  • osoba fizyczna

2.Wniosek - o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, podpisany przez Wnioskodawcę lub pełnomocnika ( Załącznik1). W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub notarialne potwierdzony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 3.  Załączniki do wniosku:

  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko: - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, sporządzony zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji                      o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz                       o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą OOŚ, raport należy złożyć w formie pisemnej (1 egz.)  wraz                    z  zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych  (4 egz.). Raport musi być podpisany przez autora (imię, nazwisko, podpis),  a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia  i nazwiska oraz daty sporządzenia raportu. Do raportu musi być dołączone oświadczenie (Załącznik 2) autora, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań,  o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy OOŚ.

Uwaga: w przypadku gdy wnioskodawca występuje o ustalenie zakresu raportu do wniosku należy dołączyć kartę informacyjną przedsięwzięcia.

  • w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko: - kartę informacyjną przedsięwzięcia  (Załącznik 3) sporządzoną zgodnie z art. 62a ustawy OOŚw formie pisemnej (1 egz.)  wraz  z  zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych  (4 egz.). Karta informacyjna przedsięwzięcia musi być podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – przez kierującego tym zespołem, wraz z podaniem imienia                          i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

4.Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy OOŚ. Należy przedłożyć w formie papierowej (1 egz.)  wraz  z  zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych  (4 egz.).

5. Mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74  ust. 3a pkt 1 ustawy OOŚ tj. obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie                       w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Przez obszar ten rozumie się:

  • przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granicy tego terenu,
  • działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone  standardy jakości środowiska, lub
  • działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

     Mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej,                      o której mowa wyżej.

     Należy przedłożyć w formie papierowej (1 egz.)  wraz  z  zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych  (4 egz.).

    

6. W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w  art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy OOŚ.

 

7. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie,                               z zastrzeżeniem art. 74 ust. 1a ustawy OOŚ. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa  w art. 74 ust. 1 pkt 6 ustawy OOŚ. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 ustawy OOŚ, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

8. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10,  ustawy OOŚ wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji.

9. Analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia                 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.).                                                              

10.W przypadku gdy wnioskodawcą jest podmiot zależny od jednostki samorządu terytorialnego oświadczenie wraz z uzasadnieniem, czy wnioskodawca jest podmiotem zależnym od jednostki samorządu terytorialnego, dla której organem wykonawczym                        w rozumieniu art. 24m ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Burmistrz Brzozowa).

11. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika Inwestora – oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

12. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.

II

Opłaty

 

  • 205 zł – za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • 105 zł – za przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innej               osoby,
  •   17 zł – w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.

 

Opłatę należy uiścić przez wpłatę na rachunek bankowy organu:                                  

Urząd Miejski w Brzozowie ul. Armii Krajowej 1,

Nr konta: 81 1020 4391 0000 6702 0171 7768

lub bezpośrednio  w kasie Urzędu:

- poniedziałek w godz. 800 – 1430 i 1530 – 1620,

- wtorek, środa, czwartek w godz.  800 – 1430,

- piątek w godz. 800 – 1330.

 

III

Miejsce złożenia dokumentów

 

Osobiście lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów lub poprzez Platformę ePUAP.

Informację w danej sprawie uzyskają Państwo:

pod nr tel. 13 306 10 91 lub w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej                          i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Brzozowie, który znajduje się  w budynku Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy  ul. Legionistów 10 (parter - pok.  Nr 3) w dniach:

- poniedziałek: 730 – 1630,

- wtorek, środa, czwartek:  730 – 1530,

- piątek: 730 – 1430.

 

IV

Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Termin wydania decyzji stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko lub wydanie decyzji określającej środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia, zgodnie z K.p.a. - do 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku,                          z zastrzeżeniem art. 35 § 5 K.p.a, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

 

V

Tryb odwoławczy

 

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Brzozowa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji administracyjnej.

 

VI

Podstawa prawna

 

- art. 71-75, art. 77-82, art. 84-85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz               o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r., poz. 1094 z późn. zm.),

 - § 2 i § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r.,  poz. 1839 z późn. zm.),

 - część I pkt 45 i pkt 46 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie                  skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023r.,  poz. 2111),

 - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z  2023r., poz. 775 z późn. zm.).

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..