Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
KARTA USŁUGI
I
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
1. Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- osoba prawna
- osoba fizyczna
2.Wniosek - o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, podpisany przez Wnioskodawcę lub pełnomocnika ( Załącznik1). W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub notarialne potwierdzony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
3. Załączniki do wniosku:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko: - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, sporządzony zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą OOŚ, raport należy złożyć w formie pisemnej (1 egz.) wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (4 egz.). Raport musi być podpisany przez autora (imię, nazwisko, podpis), a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia raportu. Do raportu musi być dołączone oświadczenie (Załącznik 2) autora, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy OOŚ.
Uwaga: w przypadku gdy wnioskodawca występuje o ustalenie zakresu raportu do wniosku należy dołączyć kartę informacyjną przedsięwzięcia.
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko: - kartę informacyjną przedsięwzięcia (Załącznik 3) sporządzoną zgodnie z art. 62a ustawy OOŚw formie pisemnej (1 egz.) wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (4 egz.). Karta informacyjna przedsięwzięcia musi być podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – przez kierującego tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
4.Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy OOŚ. Należy przedłożyć w formie papierowej (1 egz.) wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (4 egz.).
5. Mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 ustawy OOŚ tj. obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Przez obszar ten rozumie się:
- przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granicy tego terenu,
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa wyżej.
Należy przedłożyć w formie papierowej (1 egz.) wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (4 egz.).
6. W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy OOŚ.
7. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem art. 74 ust. 1a ustawy OOŚ. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w art. 74 ust. 1 pkt 6 ustawy OOŚ. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 ustawy OOŚ, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.
8. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, ustawy OOŚ wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji.
9. Analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.).
10.W przypadku gdy wnioskodawcą jest podmiot zależny od jednostki samorządu terytorialnego oświadczenie wraz z uzasadnieniem, czy wnioskodawca jest podmiotem zależnym od jednostki samorządu terytorialnego, dla której organem wykonawczym w rozumieniu art. 24m ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Burmistrz Brzozowa).
11. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika Inwestora – oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
12. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
II
Opłaty
- 205 zł – za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- 105 zł – za przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innej osoby,
- 17 zł – w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Opłatę należy uiścić przez wpłatę na rachunek bankowy organu:
Urząd Miejski w Brzozowie ul. Armii Krajowej 1,
Nr konta: 81 1020 4391 0000 6702 0171 7768
lub bezpośrednio w kasie Urzędu:
- poniedziałek w godz. 800 – 1430 i 1530 – 1620,
- wtorek, środa, czwartek w godz. 800 – 1430,
- piątek w godz. 800 – 1330.
III
Miejsce złożenia dokumentów
Osobiście lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów lub poprzez Platformę ePUAP.
Informację w danej sprawie uzyskają Państwo:
pod nr tel. 13 306 10 91 lub w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Brzozowie, który znajduje się w budynku Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy ul. Legionistów 10 (parter - pok. Nr 3) w dniach:
- poniedziałek: 730 – 1630,
- wtorek, środa, czwartek: 730 – 1530,
- piątek: 730 – 1430.
IV
Sposób i termin załatwienia sprawy
Termin wydania decyzji stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko lub wydanie decyzji określającej środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia, zgodnie z K.p.a. - do 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku, z zastrzeżeniem art. 35 § 5 K.p.a, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
V
Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Brzozowa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji administracyjnej.
VI
Podstawa prawna
- art. 71-75, art. 77-82, art. 84-85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r., poz. 1094 z późn. zm.),
- § 2 i § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.),
- część I pkt 45 i pkt 46 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 2111),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r., poz. 775 z późn. zm.).