Pracownicy Wydziału IF
Marcin Chudzikiewicz - Naczelnik Wydziału Inwestycji i Funduszy Pomocowych
tel.134341038
1. Organizowanie i koordynowanie pracy Wydziału Inwestycji i Funduszy Pomocowych a w szczególności:
- ustalanie szczegółowych zakresów czynności oraz teczek spraw załatwianych na poszczególnych stanowiskach Wydziału,
- analiza otrzymanych dokumentów (spraw) przekazanych do załatwienia przez Wydział oraz ustalanie terminu, sposobu i kolejności ich załatwienia,
- wyznaczanie stanowisk, które rozpatrują (załatwiają) daną sprawę,
- kontrola sposobu i terminu załatwiania spraw na poszczególnych stanowiskach Wydziału.
2. Merytoryczna kontrola dokumentów dotyczących robót, dostaw i usług realizowanych przez Wydział Inwestycji i Funduszy Pomocowych
3. Przedstawianie Burmistrzowi, Skarbnikowi Gminy opracowanych wniosków aplikacyjnych celem ich oceny i zatwierdzenia
4. Sprawdzanie pod względem merytorycznym kontraktów i umów o dofinansowanie
5. Monitorowanie zaawansowania realizacji poszczególnych projektów, zadań inwestycyjnych oraz stopnia osiągania założonych wskaźników
6. Analiza rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz analiza innych dokumentów programowych Gminy pod kątem ubiegania się o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków zewnętrznych
7. Inicjowanie, organizowanie i przewodniczenie spotkaniom i naradom w sprawie sposobu, terminu i jakości realizacji robót, dostaw i usług
Tomasz Kwiatkowski - Inspektor
tel.133061050
I . W zakresie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji gminnych do realizacji:
Uzyskiwanie: decyzji o warunkach zabudowy:
- decyzji lokalizacyjnych celu publicznego
- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
- projektów budowlanych i projektów wykonawczych
- raportów oddziaływania projektowanych inwestycji na środowisko
- pozwoleń na budowę/zgłoszeń robót budowlanych dla inwestycji gminnych
II. Z zakresu spraw związanych z działalnością Społecznych Komitetów
Budowy Kanalizacji Sanitarnych i Oczyszczalni Ścieków:
1.Rozliczanie wkładów finansowych i rzeczowych wniesionych przez Członków SKBKS i OŚ w ramach umów zawartych pomiędzy Gminą a Zarządem Społecznego Komitetu Budowy Kanalizacji Sanitarnych i Oczyszczalni Ścieków Komunalnych
Adam Florek - Inspektor
Piotr Wojnar - Inspektor
tel.133061050
Sprawy związane z realizacją inwestycji gminnych:
1. Zawiadamianie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót.
2. Przedkładanie w/w organowi oświadczenia o przyjęciu obowiązków kierownika budowy i oświadczenia o przyjęciu obowiązków inspektora nadzoru (jeżeli taki obowiązek został nałożony).
3. Przekazywanie wykonawcy placu budowy i dziennika budowy.
4. Wskazywanie wykonawcy robót linii zabudowy i reperu roboczego, miejsca poboru wody i energii dla celów placu budowy i realizacji inwestycji.
5. Załatwianie innych spraw związanych z realizacją inwestycji gminnych, a w szczególności:
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i instalacyjnych na inwestycjach dla których nie ustanowiono inspektora nadzoru inwestorskiego,
- żądanie od wykonawcy poprawnego wykonywania robót, a także wstrzymywania dalszych robót w przypadku, gdy ich kontynuowanie mogłoby wywoływać zagrożenie lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę,
- sprawdzanie kosztorysów za wykonane roboty budowlane, dla których nie zachodzi konieczność ustanowienia inspektora nadzoru budowlanego oraz merytoryczna kontrola i opisywanie rachunków i faktur za roboty i dostawy inwestycyjne,
- przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytku,
- opracowywanie w oparciu o dokumenty powykonawcze końcowych rzeczowo – finansowych rozliczeń inwestycji gminnych i przekazywanie ich wraz z dokumentacją powykonawczą do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Infrastruktury oraz do Wydziału Finansowo – Budżetowego,
- sporządzanie informacji i sprawozdawczości z zakresu załatwianych spraw.
Danuta Szymańska – Błahut – Inspektor
Grzegorz Wojtowicz – Inspektor
Piotr Szelast – Inspektor
tel.133061066
1. Bieżące gromadzenie informacji, zasad i regulaminów dotyczących możliwości pozyskania środków na zadania gminne z funduszy zewnętrznych (krajowych i Unijnych oraz dodatkowych instrumentów pomocy zagranicznej (min. Norweski Mechanizm Finansowy Mechanizm Finansowy EOG, Fundusz Szwajcarski).
2. Analiza rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz innych dokumentów programowych gminy i sporządzanie wniosków i aplikacji o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków zewnętrznych.
3. Współpraca i pomoc w przygotowywaniu wniosków i aplikacji przez jednostki gminy dla projektów przewidzianych do dofinansowania.
4. Gromadzenie, analizowanie i weryfikowanie informacji dotyczących sporządzonych i dofinansowanych projektów, przygotowywanie odpowiedzi instytucjom wdrażającym (administrowanie projektem).
5. Przechowywanie wniosków wraz z załącznikami oraz innych dokumentów związanych z oceną wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków Unijnych i krajowych.
6. Monitorowanie zaawansowania realizacji poszczególnych projektów oraz osiągania założonych w nich wskaźników.
7. Przygotowywanie sprawozdań zbiorczych i przesyłanie ich do właściwych jednostek.
8. Sporządzanie wniosków o płatność i uaktualnienie harmonogramu płatności dla projektów prowadzonych przez Urząd Miejski.
9. Opracowywanie materiałów promocyjnych dotyczących dofinansowanych projektów w tym informacji na stronę internetową gminy.