2016-01-09

Realizacja zadań obronnych

Agnieszka Wilk - Naczelnik Wydziału

 

Zakres spraw obronnych

  • prowadzenie i nadzór przebiegu akcję kurierskiej z zakresu doręczania dokumentów powołania oraz wezwań do wykonywania świadczeń na rzecz obrony kraju oraz współpraca w tym zakresie z organami wojskowymi i cywilnymi,
  • prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie nakładania na osoby fizyczne i prawne obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju, oraz współpracuje w tym z organami wojskowymi i cywilnymi,
  • realizacja wniosków wojskowych komend uzupełnień oraz jednostek wojskowych na etatowe świadczenia osobiste i świadczenia rzeczowe na rzecz Sił Zbrojnych,
  • opracowanie i nadzór realizacją rocznych planów zamierzeń na rzecz obronności kraju w urzędzie i jednostkach podległych.

 

Kamil Chałubiński  - Inspektor

 

Zakres spraw ochrony ludności i obrony cywilnej

  • planowanie i koordynowanie działalności w zakresie realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności, sprawami obronnymi i obrony cywilnej,
  • opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej i ochrony ludności gminy oraz nadzorowanie opracowania ww. planów przez podległe Szefowi Obrony Cywilnej - Burmistrzowi Brzozowa jednostki,
  • nadzorowanie i doskonalenie oraz utrzymywanie w ciągłej sprawności systemów: wykrywania i alarmowania oraz systemu wykrywania zagrożeń jak również prowadzenie okresowych treningów ich funkcjonowania,
  • nadzór nad utrzymaniem w stanie gotowości technicznej i organizacyjnej systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz organizacja okresowych treningów zgrywających,
  • nadzór nad tworzeniem i przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej na terenie gminy ( własnych i w podległych jednostkach),
  • planowanie, organizowanie i prowadzenie szkolenia z zakresu ochrony ludności, obrony cywilnej oraz spraw obronnych pracowników Urzędu, formacji obrony cywilnej oraz szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
  • planowanie i nadzorowanie szkolenia kadry kierowniczej zakładów pracy, formacji obrony cywilnej oraz szkolenia załóg zakładów pracy w zakresie powszechnej samoobrony,
  • opracowywanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej – Burmistrza Brzozowa w zakresie realizacji przedsięwzięć dotyczących zarządzania kryzysowego ochrony ludności i obrony cywilnej w podległych jednostkach ( zakłady pracy, instytucje, szkoły),
  • dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej i przedstawianie w tym zakresie wniosków Szefowi OC,
  • planowanie i realizowanie przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków OC w zapobieganiu i usuwaniu skutków klęsk żywiołowych oraz prowadzenie akcji ratunkowych w rejonie porażenia,
  • opracowywanie wniosków w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych, przesyłanie ich do jednostek nadrzędnych ( Starosta, Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych) oraz prowadzenie ewidencji świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obrony cywilnej,
  • planowanie i realizacja działalności popularyzacyjnej OC,
  • planowanie i realizacja oraz nadzorowanie przedsięwzięć związanych z utrzymaniem w stałej gotowości technicznej istniejących budowli ochronnych oraz przygotowanie brakujących budowli dla ludności i załóg zakładów wspólnie z Wydziałem Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej i Dróg UM,
  • planowanie, realizacja i nadzorowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i funkcjonowaniem urządzeń specjalnych, do prowadzenia zabiegów sanitarnych i specjalnych,
  • planowanie, realizacja i nadzorowanie przedsięwzięć związanych z ochroną publicznych ujęć i urządzeń wodnych oraz zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności do celów komunalnych, przeciwpożarowych wspólnie z Prezesem PGK Sp. z o.o.,
  • planowanie i nadzorowanie przygotowania oraz realizacja zaciemniania i wygaszania oświetlenia w mieście, sołectwach i zakładach pracy
  • planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną zakładów pracy oraz obiektów i urządzeń użyteczności publicznej przed działaniem środków rażenia,
  • planowanie i zaopatrywanie organów w sprzęt techniczno-wojskowy, specjalistyczny, umundurowanie oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie. Sprawowanie nadzoru nad powierzonym sprzętem OC dla zakładów pracy.

 

Zakres spraw obronnych

  • organizowanie wykonywania przez jednostki organizacyjne Urzędu ( wydziały) oraz w podległych jednostkach zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w tym ustalenie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji,
  • prowadzenie czynności związanych z wykonaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi, a także organizowanie i prowadzenie akcji kurierskiej,
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych oraz kancelarii tajnej,
  • nadzór nad oczyszczaniem terenu z materiałów niebezpiecznych ( niewybuchy) – współpraca z organami wojskowymi i cywilnymi oraz patrolem saperskim,
  • nadzór nad zabezpieczeniem terenu niebezpiecznego – współpraca z Policją,
  • aktualizowanie na bieżąco Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas „W” oraz dokumentacji stanowisk kierowniczych ( w Urzędzie i podległych jednostkach organizacyjnych) stosownie do zachodzących zmian strukturalnych i zakresów działania,
  • aktualizowanie dokumentacji oraz przygotowanie stanowisk do kierowania w DMP (Dotychczasowe Miejsce Pracy),
  • realizacja i nadzór nad tworzeniem systemu nowoczesnej, niezawodnej i bezpiecznej łączności gwarantującej realizację zadań kierowania Gminą w okresie zagrożeń, katastrof, awarii i wojny,

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..