Ewidencja ludności
Katarzyna Szostak - Inspektor
Zgłoszenie pobytu stałego
- zgłaszamy się z drukiem osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się dowodem osobistym lub paszportem (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) do Urzędu Miejskiego wraz z dokumentem potwierdzającym własność do lokalu lub z właścicielem budynku/mieszkania, w którym zamierzamy się zameldować;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu) to m.in.: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu;
- osoba dorosła meldująca się przedstawia dowód osobisty lub paszport, natomiast dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy okazać odpis skrócony aktu urodzenia;
- za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
- organ meldujący wydaje z urzędu bezpłatnie zaświadczenie o zameldowaniu.
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
- zgłaszamy się z drukiem osobiście, przez pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) lub w formie elektronicznej
- obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu;
- osoba dokonująca wymeldowania przedstawia dowód osobisty lub paszport
- zgłoszenie należy dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca pobytu stałego
Jeśli opuścisz miejsce pobytu stałego i się nie wymeldujesz, możesz zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej.
Jeśli zgłosisz zgon w USC – osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musisz oddzielnie zgłaszać wymeldowania tej osoby.
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej
- zgłoszenie składa się osobiście, przez pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) lub w formie elektronicznej
- osoba zgłaszająca wyjazd przedstawia dowód osobisty lub paszport
- zgłoszenie należy dokonać najpóźniej w dniu wyjazdu, w urzędzie gminy, na terenie której się mieszka
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
- zgłoszenie składa się osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) do Urzędu Miejskiego lub w formie elektronicznej
- osoba zgłaszająca powrót z zagranicy przedstawia dowód osobisty lub paszport
- zgłoszenie należy dokonać w urzędzie gminy na terenie której się mieszka po powrocie z zagranicy
Zgłoszenie pobytu czasowego
- zgłaszamy się z tym drukiem osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się dowodem osobistym lub paszportem (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) do Urzędu Miejskiego wraz z dokumentem potwierdzającym własność do lokalu lub z właścicielem budynku/mieszkania, w którym zamierzamy się zameldować;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu) to m.in.: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu;
- osoba dorosła meldująca się przedstawia dowód osobisty lub paszport, natomiast dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy okazać odpis skrócony aktu urodzenia;
- za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu;
- zaświadczenie o zameldowaniu można otrzymać na wniosek – opłata 17 zł.
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
- zgłaszamy się z tym drukiem osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie) do Urzędu Miejskiego lub można dokonać elektronicznie
- obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu;
- osoba dokonująca wymeldowania przedstawia dowód osobisty lub paszport
- zgłoszenie należy dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca pobytu czasowego
Zaświadczenie o zameldowaniu stałym
Zaświadczenia o zameldowaniu stałym może być wydane w języku polskim lub obcym.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
- dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Opłata za wydanie zaświadczenia - 17 zł.
Opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu Miejskiego w Brzozowie, pok. 17 – parter, pok. 212 - II piętro lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Brzozowie:
PKO Bank Polski SA
Oddział w Brzozowie
81 1020 4391 0000 6702 0171 7768
Zaświadczenie o zameldowaniu czasowym
Zaświadczenia o zameldowaniu czasowym może być wydane w języku polskim lub obcym.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
- dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Opłata za wydanie zaświadczenia - 17 zł.
Opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu Miejskiego w Brzozowie, pok. 17- parter, pok. 212 - II piętro lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Brzozowie:
PKO Bank Polski SA
Oddział w Brzozowie
81 1020 4391 0000 6702 0171 7768
Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
- dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Opłata za udostępnienie danych jednostkowych - 31 zł
Opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu Miejskiego w Brzozowie, pok. 17 – parter, pok. 212 - II piętro lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Brzozowie:
PKO Bank Polski SA
Oddział w Brzozowie
81 1020 4391 0000 6702 0171 7768